Lifecutterjeva glasba je prava ljubezenska romanca z nasičenimi frekvencami, glitchy anomalijami in popačenimi patinami, ki raziskuje skrajnosti agresivne elektronske glasbe. Vendar pa nima veliko skupnega z brezumnim udarjanjem s pestmi, trendovskim TikTok hard technodanceom in brezbrižnim popačenim technom za rave v velikih sobah. Čeprav je njegova glasba groba in nekoliko nasilna, še vedno izžareva avro nerazložljivega misticizma. Izposoja si iz post-industrijskega obdobja Einstürzende Neubauten in revolucionarnih zvokov techna devetdesetih let ter jih zavija v visokotehnološko, digitalno nadgrajeno obliko, da bi poudaril distopično, post-AI realnost, v kateri živimo.
”Hollow”, njegov peti album za ljubljansko založbo Kamizdat, je logično nadaljevanje estetike, ki jo je predstavil na svojem zadnjem dolgometražnem albumu ”Sub Persona”. Novi album vsebuje devet močnih kosov, ki ohranjajo njegovo fascinacijo nad temačnimi in sludgy elementi britanskih industrijskih techno zvrsti ter njihovimi povezavami z EBM, ritmičnim noisom, no wave in drugimi “temno obarvanimi” žanri. Melodije so posejane po celotnem albumu, vendar so vedno na meji “melodičnega hrupa” in ne popolnoma razvite melodike zahodne glasbene tradicije. Zdi se, da Lifecutter išče izkrivljeno ravnovesje med neusmiljenimi ritmičnimi impulzi in grozečimi vložki, ki se kot duhovi skrivajo v ozadju njegovih zvočnih pokrajin. Resda se spogleduje tudi z bolj groove usmerjenimi aranžmaji, na primer v otvoritveni skladbi Hollow I, ki se vrti okoli zloveščega, a nekoliko funky sintetizatorskega motiva, preden se v drugi polovici razvije v frontalni zvočni napad. – iz spremne besede Jaše Bužinela
Lifecutter
Slovenski producent in multiinštrumentalist Domen Učakar alias Lifecutter, strasten predstavnik ekstremne elektronske glasbe, že od svojega prvenca Kamizdat leta 2015 raziskuje mejna zvočna področja med tehnom, industrialom, noisom, droneom in metalom. Lifecutter je s svojim pristopom “power electronics meets blackened techno” oblikoval slovensko sceno in zavzema poseben položaj med svetovoma tehno in eksperimentalne glasbe. Igral je v različnih skupinah, med drugim v kultnem noise duetu Ontervjabbit. Od leta 2021 je s slovenskim techno čarovnikom Shekuzo tudi član industrial techno dua Warhorse. Njun prvenec Atlatl je revija The Quietus opisala kot “odo udarni plesni glasbi, ki bo razveselila ljubitelje producentov, kot so Perc, Scalameriya, Surgeon in Blawan”. Slovenski kritiki Lifecutterja označujejo za “noisetehnsorcererja” (Radio Študent), “enega najbolj doslednih in slogovno razvitih glasbenikov ritmičnega elektronskega hrupa” (Mladina) in “enega glavnih protagonistov najtemnejših in najbolj hrupnih odtenkov domače tehno izraznosti” (Odzven). Sodeloval je z video in vizualnim umetnikom Iztokom Klančarjem ter sodobnim umetniškim duom P L A T E AU R E S I DU E . Leta 2018 je bil tudi član evropske platforme za inovativno glasbo in avdiovizualno umetnost SHAPE.
Bandcamp
Sodelavke_ci
Domen Učakar · glasba, mix
Chris McCormack at Blacklisted Mastering · mastering
Jaša Bužinel · spremni tekst
Andro Giunio · grafično oblikovanje
Katja Kosi · lektura
Maruša Hren · USB knjižica, tisk, vezava
Luka Prinčič, Luka T. Zagoričnik · izvršna produkcija
Podpora
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana
Medijska podpora: Radio Študent
Prenos in nakup
Omejena naklada USB knjižic in prosti prenos albuma (po modelu »plačaj kolikor hočeš«) sta na voljo na kamizdat.bandcamp.com.
Glasba je ustvarjena in objavljena pod pogoji Creative Commons BY-NC-SA 4.0 licence ([Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0] – Attribution-NonCommercial-ShareAlike). Več na www.creativecommons.com/licence.
produkcija: Emanat
cat.no.: KAM069