Zvok je neskončen. Tako pravi Nina Farič, ženska, ki stoji za noise projektom z naslovom Kikiriki. Čeprav se zdi, da ji psihadelični podtoni v glasbi niso niti najmanj tuji, pa Nina pravzaprav razmišlja o neskončnosti v zelo praktičnih okvirih. V družbi številnih eksperimentatorjev in izumiteljev, ki izdelujejo zvok proizvajajoče mašine in elektronsko opremo, se počuti ohromljeno in omejeno. Oziroma kot pravi sama: »tvoje roke so zvezane«. Informacijska družba je svet skrčila do te mere, da se zdi, da je znanje o soničnih generatorjih in efektorjih vsak trenutek na dosegu roke. Nina pri svojem delu preferira pristop »naredi sam«, ki izhaja bodisi iz finančnih omejitev bodisi preprosto zato, ker se med spajkanjem lastnega električnega vezja zgodi nekaj edinstvenega. Geto stil. A roke so zvezane predvsem z vidika iskanja lastnega soničnega izraza, lastne zvočne tehnike, lastnega hrupnega glasbenega jezika, ki bo izkričal (ali subtilno razplastil) nadloge in radosti te čudaške reči, ki ji pravimo življenje.
Glasba, ki nastaja v okviru projekta Kikiriki, je intimno zvezana z elektriko in njenim zvokom. Ojačanim. Analognim. Brez ničel in enic. Kontinuiteta vala, kot radijska frekvenca. Nina izmenjuje svoja znanja s skupnostjo glasbenih entuziastov iz Ljubljane in Maribora, participira v delavnicah, se uči, spajka in zavija žice v različna kaotična vezja. Kot na primer, majhen ročno izdelan teremin, ki ga pogosto uporablja na svojih nastopih. Nina pravzaprav razume teremin kot najbolj izpopolnjeno verzijo sintetizatorja. Ta legendarni, zdaj že skoraj starodavni električni inštrument je metafora za zavzetost in angažma, ki sta potrebna za popolno umiritev telesa in uma. Clara Rockmore se vrti vsaj enkrat tedensko.
Nina mi po telefonu zapoje glasbeno temo iz Vojne zvezd. Presenečen sem, ko z druge strani zaslišim zvok teremina. Elektrika je osnovni element, kot voda, zemlja, veter in ogenj. Primarna sila vesolja. Galaksije, zvezde in planeti – Kikiriki je vesoljska navdušenka. In to je hkrati tudi vodilo njenega svetovnega nazora – videti stvari od daleč, od zgoraj, iz vesolja. V kozmični perspektivi se namreč človeške tragedije prelevijo v bežne nadrobnosti, v neznatne utrinke v gluhem vesoljskem breznu. In čeprav Nina opiše našo neznatnost kot funky, so planetarni zvoki, ki jih ustvarja tukaj spodaj, zasanjani in psihadelični. Vse skupaj je še najbolj podobno začetkom duba (ki ga Nina vrti na sto in en način kot DJka, kot selecta Madamdub), ko je Lee ‘Scratch’ Perry trdil, da živi v vesoljskem studiu in prejema glasbo od svojih nezemeljskih kolegov. Še bolj pomembno pa je to, da so bili nekateri osnovni studijski efekti uporabljeni prav v dubu: delay in feedback, ki sta zmeraj organska in ročno vodena, z večkratnim nasnemavanjem, kar je tehnični in raziskovalni vidik scene, ki je med obilico drugih žanrov izstrelila tudi to, čemur danes pravimo elektronska bas glasba.
Kikiriki vztrajno deluje v smeri raziskovanja noisa. Na glasbenih odrih zagotovo ni novinka. Kot pevka in basistka se je pojavljala v številnih bendih, zdaj pa se je umaknila iz pozicije v prvih vrstah in našla svobodo v solističnih noise nastopih, kjer v živo uprizarja nepredvidljive in samosvoje sonične dogodke. Ozadje, na katerem ustvarja, je sintetiziran in procesiran zvok burje, zvočna osnova, ki jo povezujemo z zvokom hladnega severnega jadranskega vetra, brez katerega njena preostala hrupna zvočna potovanja ne bi imela veliko smisla.
Zvočne raziskave na tem albumu počasi, a vztrajno pulzirajo, so analogne in se ne ozirajo na poslušalčeva pričakovanja. In čeprav se na prvi pogled zdi, da tukaj ni ničesar, nas potem, ko se udobno namestimo in prepustimo, na nek funky način, oblije toplina, ki se izvija iz globokega noisa.
Seznam skladb
Sodelavci
KIKIRIKI je NINA F – kikiriki.bandcamp.com
Snemanje in miks: Andi Korelič, Studio Glas Poszemlja, Maribor, Septemeber 2016
Besedilo: Luka Prinčič
Grafično oblikovanje: Tina Ivezić
Prevod: Katja Kosi
Fotografija: “On boneformation, its relation to tension and pressure”, Murk Jansen, 1920, openlibrary.org
Tisk: Janja Baznik, “Pri Tiskarskem Škratu”
Fotografije: Nada Žgank, www.mementoimage.com
Podpora
Medijska podpora: Radio Študent Ljubljana
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana, Ministrstvo za kulturo RS
Prenos in nakup
Prosti prisluh in prenos (plačaj kolikor hočeš) in posebne omejene edicije knjižice in USB so na voljo preko kamizdat.bandcamp.com
Ustvarjeno in objavljeno pod Creative Commons BY-NC-SA licenco ([Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji] – Attribution-NonCommercial-ShareAlike) www.creativecommons.com/licence
Medijski odzivi
22.12.2016, Radio MARŠ, Kikiriki: Woodsinus & Luka Prinčič: Razpoke vmesnika
8.12.2016, Radio Študent, Thinkin bout U, Jaka Bužinel
03.01.2016, Radio Študent, 100 decibelov, Andrej Pervanje
06.02.2017, Kamizdat night na MENT Ljubljana, Radio Študent, Matej Mihevc
06.02.2017, MENT Ljubljana – 2. dan, Odzven, Dušan Mijanović, Luka Zagoričnik, Gregor Bauman, Peter Baroš
Pretekli dogodki
02.02.2017, MENT, Pritličje, Ljubljana, SI
22.12.2016, Monokel, AKC Metelkova, Ljubljana, SI
cat: KAM021 | 2016 Emanat | izdano 23. decembra 2016