Glasba na albumu Botox – dolgometražnem prvencu za Warrego Valles -, ki je nastajala pod vplivi globokega podtalja plesne elektronske glasbe, temelji na sodobni dekonstrukciji le-te, posledica česar je temačen, abstrakten in minimalističen post-žanrski elektro in z zvočnimi razpokami okrašene zvočne pokrajine. A vsebinski tokovi v ozadju albuma govorijo o sedanjosti: kratkotrajnost vsakršne akcije, uničenje planeta skozi podnebne spremembe in sodobno suženjstvo. Mračna vizija sveta, ki mu vladajo psihopati, ki jih motivira pohlep ter želja po nadzoru in dominaciji.
Warrego Valles raziskuje elektronsko glasbo z močnimi koreninami v temačni estetiki plesišča in subtilnimi odtenki aktivistične poetike. Z le nekaj nastopi, glasbenimi videi in malo ploščo Location Off izdani pri Kamizdat sta Nina Hudej in Nina Kodrič (NinaBelle) v preteklem letu uspeli dodobra razburkati slovensko elektronsko podtalje. Obe sta uveljavljeni didžejki, organizatorki in promotorki enakih priložnosti in raznolikosti na slovenski elektronski glasbeni sceni. Hudej, ki so jo med drugim pri Vibe Magazine opazili kot eno izmed top 12 ženskih tehno producentk, je pri l. 2015 Kamizdatu izdala svoj samostojni album »Disclaimer Null«, pred kratkim pa je bila uvrščena na seznam izbranih glasbenikov za leto 2018 pri evropski platformi SHAPE. NinaBelle je klasično izobražena flavtistka, ki je diplomirala na ljubljanski Akademiji za glasbo, po študiju jazz improvizacije v Rotterdamu in Celovcu pa je kot DJ-ka, vokalistka, piska in producentka nadaljevala raziskovanje elektronskega večzvočja.
Seznam skladb
Sodelavci
Warrego Valles (Nina Hudej, NinaBelle) · produkcija, snemanje, aranžma in miks
Taj Pečnikar · strip
Benjamin Pečnikar · mastering
Luka Prinčič · spremna beseda
Stefan Fähler · naslovna ilustracija
Rok Mar · oblikovanje
Maruša ‘MARUJI’ Hren · knjigoveštvo in oblikovanje USB knjižice
Janja Baznik, ‘Pri Tiskarskem Škratu’ · print
Nada Žgank · fotografije izdelka
Medijski odzivi
Članici domačega producentskega dvojca Warrego Valles, Nina Hudej in Nina Kodrič, sta že stari znanki z ljubljanske klubske scene. Prav občudovanja vredno se zdi, da ob vsem didžejskem, organizatorskem in aktivističnem delovanju najdeta čas še za avtorsko produkcijo, ki je iz izdaje v izdajo bolj dovršena. To dokazuje tudi njun skupni dolgometražni prvenec Botox.
02.03.2018, Mladina, Warrego Valles: Botox, Gregor Kocijančič
V Ljubljani je prvič nastopila uveljavljena producentka elektronske glasbe Laurel Halo , ki prihaja iz Michigana, živi in dela pa v klubski prestolnici Berlinu, ki ji je, kot pravi sama, glasbeno blizu. Predstavila je novi kritiško dobro sprejet album Dust, njen tretji po vrsti, ki je lani izšel pri vplivni neodvisni britanski založbi Hyperdub. Hyperdubovi varovanci pri nas pogosto gostujejo – med številnimi smo slišali dub trio King Midas Sound, sodobni R&B Jessy Lanza, chicaška footwork in juke DJ Spinna ter danes že pokojnega DJ Rashada. V izhodišču založbo žanrsko povezujemo z britansko dubstep in grime sceno. Najbolj znana je po pred dobrim desetletjem izdanem Burialovem emotivnem dubstep prvencu, ki velja za enega najodmevnejših albumov klubske elektronike novega tisočletja. Skozi leta je prečila tudi druge zvrsti, med njimi UK funky, z zadnjimi izdajami, kot je Mnestic Pressure Leeja Gambla, pa podčrtala svoj raziskovalni naboj, ki jo spremlja od začetka.
Halova je navdušila kritike že s prvencem Quarantine (2012), pri katerem je v ospredje postavila svoj neobdelani in afektirani glas ter se na osnovi abstraktne ambientalne elektronike spogledovala s popom. Drugačen, bolj eteričen in plesen sentiment izkazuje njen drugi album Chance of Rain (2013), ki korenini v tehnu v njegovi raziskovalni različici. Po slišanem se z Dustom vrača k prvencu. Pospremila ga je z vokalom v živo, ki je bil tokrat bolj sintetičen, a je na odru deloval enolično in tarnajoče. Ritmu, ki se mestoma približuje UK garageu, in zvočni krajini z izrazitim občutkom za podrobnosti je manjkal dramaturški lok, zaradi česar je slišano zvenelo preveč anaerobno in statično.
Renomeju avtorice navkljub lahko njen nastop ocenimo kot manj uspešen ali vsaj kot preveč medlo nadaljevanje večera, na katerem sta zasijali domačinki iz dua Warrego Valles, imenovanega po antičnih rečnih dolinah na Marsu, ki sta premierno predstavili svoj dolgometražni prvenec Botox. Kakšna sekvenca ju je tu in tam ujela nepričakovano, pod črto pa njun izdelek z zanimivimi teksturami in čvrsto dinamiko predstavlja produkcijski presežek in potrjuje ustvarjalno zrelost obeh članic.
Dvojec tvorita Nina Hudej in Nina Kodrič (NinaBelle), jedro programske in tehnične ekipe, ki upravlja kavarno Pritličje, prisotni pa sta tudi v klubu Monokel. Ne identificirata se le kot glasbenici, ampak tudi kot aktivistki. Angažma je opaziti že v naslovnem nevrotoksinu albuma, ki se uporablja za ohranjanje mladostnega videza, tako da (začasno) ohromi obrazne mišice, pri čemer lahko oseba izgubi sposobnost izražanja čustev – primerna prispodoba za svet, v katerem je meja med organskim in virtualnim, med umrljivim in neskončnim vedno bolj nejasna. Izdajo na USB-ključu pri založbi Kamizdat je pospremila lična knjižica, s katero se lahko legitimno potegujeta za najboljšo podobo albuma leta. Pri tem velja omeniti, da je Kamizdat eden izmed projektov, ki nedavno ni pridobil programskih sredstev od ministrstva za kulturo, čeprav neguje aktualne domače avtorje, ki v skladu z inovativnimi smernicami stremijo k reinterpretaciji plesišča.
Večer so oplemenitili tudi didžejka Nulla, ki je ogrevala s hipnotičnim prepletom linearnih in nalomljenih ritmov, ter mojstra vizualizacij iz Izlanda, ki sta tokrat grafoskop zamenjala za katodne televizorje.
03.03.2018, Dnevnik, Koncert Laurel Halo in Warrego Vallis: Domači presežki in gostujoča deziluzija, Katja Utroša
Precej dodelan in samozaveden set, inovativna igra z ritmom poudarkov in navsezadnje celokupna vizualna podoba, za katero sta poskrbela eminentni Stefan Fähler s sintetično naslovnico in TV analogna projekcija Izlanda, so tako ob koncu nastopa poželi bučen aplavz
03.03.2018, Radio Študent, Laurel Halo, Warregao Valles, Nula, Jakob Mraz
27.03.2018, Synths of Eden, Electronica: Warrego Valles – Madman
23.03.2018, Musicmap.global, Warrego Valles’, Nina Hudej on travelling through fear, Viestarts Gailitis, Richards Endriksons
28.05.2018, Pop Schotch, Ex-Yu Sampler 1/2018 – club/ambience/electronica/synthscapes/, Marko Milićević
15.01.2019, Pop Schotch, Ex-Yu Redefining Dancefloor / Club Chart 2018
Prenos in nakup
Prosti prisluh in prenos (plačaj kolikor hočeš) in posebne omejene edicije knjižice z USB ključkom so na voljo preko kamizdat.bandcamp.com in preko vseh ustaljenih digitalnih trgovin in pretočnih mest.
Glasba je ustvarjena in objavljena pod pogoji Creative Commons BY-NC-SA licence ([Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji] – Attribution-NonCommercial-ShareAlike) www.creativecommons.com/licence
Podpora
Medijska podpora: Radio Študent Ljubljana
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana