Access Frame: Authority

IZIDE 14/JULIJA!

Vsakoletna lokalna nabirka ob dnevu spletnih založb (Netlabel Day), ki se tokrat vrača k bolj običajnemu formatu kompilacije skladb, vendar tokrat spet (kot že nekajkrat prej, vendar ne kot pravilo): s ponosom predstavljamo dela umetnic_kov FLINTA*, ki se odzivajo na temo oblasti/avtoritete: beepblip, ala pecula, Oka, Veronika Valdés, OR poiesis, Karmen Ponikvar, Prince Lucija, Czajka i Puchacz in Kikiriki.

“Spomnim se, da sem se spraševal, ali je tudi moj brat kvir,” piše Joe Brainard. Spraševanje: poskus oblikovanja vprašanja. Kaj če bi začeli razmišljati o ustvarjanju zvočnih kompozicij, ki ničesar ne povedo, ampak namesto tega sprašujejo? Ali ne bi bilo to, vprašanje, naslednja možna smer gibanja za področje umetnosti, ki ima očitno veliko težav s tem, kar se konvencionalno imenuje avtoriteta? Ali ne bi bila to nekakšna odpoved lastni avtoriteti? Sprašujem se ..”

Nina Dragičević, iz spremne besede

Tudi tokrat izdaja vključuje ZINE z boomarkerjem s QR-kodo, ki je z ljubeznijo natisnjen v ofsetni tehniki, ki nam prinaša fascinantno zadovoljive rezultate. Ta zin ni naprodaj (ampak po lastni ceni) in ga pogosto podarjamo skupaj z nakupi drugega mercha.

Seznam skladb

O avtoricah_jih

beepblip (Ida Hiršenfelder) je zvočna umetnica in arhivarka. Z analogno elektroniko, DIY in modularnimi sintetizatorji, terenskimi posnetki in računalniškimi manipulacijami ustvarja potopitvene bleepy psihogeografske zvočne pokrajine. Zanimajo jo bioakustika, eksperimentalna glasba in prostorsko urejanje zvoka. Bila je članica orkestra Theremidi (2011-2015), trenutno pa je članica skupine Jata C za bioakustiko in zvočno ekologijo (2018-) ter skupnosti Clockwork Voltage za modularno sintezo. Njena solo albuma Noise for Strings, Vol. 1 (2019) in Noise for Strings, Vol. 2 (2020) sta izšla pri založbi Kamizdat. Na Kraljevem konservatoriju v Haagu je zaključila magistrski študij sonologije (2023).
beepblip.org

ala pecula je projekt, posvečen zvočnemu raziskovanju umetnice, ki se je v zadnjem desetletju zvočno pojavljala na slovenski glasbeni sceni z različnimi sodelovanji in eksperimentalnimi raziskavami zvoka in videa.
alapecula.zone

Oka (Eva Mulej) je vokalistka, producentka, performerka in zvočna umetnica. Njeno delo se giblje med elektroakustično, ambientalno in eksperimentalno glasbo s poudarkom na poetiki glasu. Raziskuje tonske kvalitete melodij, besed in zvokov ter z uporabo različnih akustičnih instrumentov, terenskih posnetkov in predmetov ustvarja intimni zvočni svet. Skupaj s Karmen Ponikvar deluje tudi v duetu Lip Rouge.
instagram.com/oka

Veronika Valdés je predvsem plesalka, koreografinja in učiteljica, vendar je zelo strastna tudi do svoje avtorske glasbe. Kot avtorica glasbe je sodelovala pri produkciji kratkega plesnega filma RED FOUNTAIN, pri stilizaciji glasbe za plesne miniature na plesnem tekmovanju Opus1 in pri avtorski glasbi za letne produkcije Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana na oddelku za sodobni ples. V sodelovanju z Enyo Belak je v letih 2014 in 2017 ustvarila glasbo za film Stranger za Fashion film VAG (London) in ISOLATED za spletni natečaj za plesni film 60seconds v Londonu. Predvsem je umetnica z izrazno noto pri preizkušanju različnih možnosti ustvarjanja in pristopa k glasbi ter se ne opredeljuje do določenega sloga.
soundcloud.com/veronika-valdes

OR poiesis (a.k.a. Petra Kapš) je umetnica, skladateljica in raziskovalka, ki se ukvarja z bio- in geoakustiko, hidroakustiko, zvočno umetnostjo, slušnim zaznavanjem, interaktivnim zvočnim performansom v konkretnih in akustičnih prostorih, digitalno razširjeno resničnostjo, spletnim prenosom in umetniškim radiem. Njeno ustvarjalno delo se giblje med zvočno umetnostjo, radiem, prostorsko-časovno poezijo, performansom in fotografijo. Svoj primarni medij, besede, uporablja za širjenje v zvočna področja poezije prostora-časa. Petra Kapš se ukvarja s performativno prakso terenskega snemanja, pri čemer raziskuje in uprizarja možnosti znotraj avtorskega radijskega prostora ter se poglablja v auralnost prostorskega spomina in časovnih vodnjakov.
orpoiesis.blogspot.com

Karmen Ponikvar je slovenska zvočna umetnica, performerka in raziskovalka na področju elektronske in elektroakustične glasbe. Navdihnjena z darom sluha in prakso poslušanja se zvoka loteva z iskalnimi in radovednimi ušesi. Njen zvočni teren, ki ponazarja transmutacijo enega materiala v drugega, združuje stopljene fragmente sintetiziranih elektronskih zvokov in moduliranih terenskih posnetkov. Trenutno študira zvok na Inštitutu za sonologijo v Haagu na Nizozemskem. Njeno delo It sings softly to those who pause to listen” je zvočno raziskovanje zgodovinske stavbe, ki jo je leta 1925 v Ljubljani zasnoval Jože Plečnik. Zaprti zidovi stadiona ustvarjajo napetost in sprožajo razmislek o nedostopnosti zelenega prostora. Pomeni izgubo kulturne dediščine in izpostavlja vprašanje oblasti nad javnim dostopom. Izhaja iz razmisleka o antropocenskem odnosu do ekonomije prostora in narave ter poudarja potrebo po ponovni predstavi in aktivni zaščiti teh dragocenih območij pred oblastnim zanemarjanjem.
instagram.com/karmenponikvar

Prince Lucija je kvir-spolna umetnica, ki raziskuje računalniški zvok in umetniške izraze tehnofeminizma ter telesne strasti skozi kompozicijo časa, jezika, programske opreme, skupnosti in strojev.
prin.lu

Slovenski duo Czajka & Puchacz je julija 2020 izdal svoj prvi, pretežno akustični album Bivališča, ki mu je leto pozneje sledil retro-avant-pop singel Entschuldigung njunega alter dua Kiebitz & Uhu. Od svoje druge izdaje, ki je raziskovala eksperimentalno pisanje pesmi v polju eksistencializma in abstrakcije vsakdanjega življenja, par še naprej raziskuje načine združevanja instantnega pisanja pesmi z estetiko evropske šole proste improvizacije in idioma musique concrete, prisotnega na albumu Bivališča. Njuna skladba Trudne Sprawy je bila posneta v živo na festivalu Ad Libitum/Varšavska jesen, Koncertni studio Poljskega radia Witold Lutosławski, septembra 2023, s Kajo Draksler na prepariranem klavirju, klaviaturah, tolkalih in Szymonom Gąsiorekom na bobnih, vokalu in OPZ.
kajadraksler.com
pimpon.info

Kikiriki (Nina Farič) je noise umetnica, ki igra eksperimentalni freestyle noise vseh vrst. Uporablja različne pripomočke DIY, kot so sintetizatorji in mikroteremini. Izdala je številne albume s studijskimi in koncertnimi posnetki.
kikiriki.bandcamp.com

O kompilacijah Access Frame

Kompilacija Access Frame: Colony predstavlja neizdana dela novih in uveljavljenih imen, ki se gibljejo po širokem žanrskem spektru eksperimentalne glasbe: od hrupa in zvočne umetnosti, preko elektronike do elektroakustične in avant-folk glasbe. Projekt skuša vzpostaviti prakso kritičnega mišljenja o dostopu in distribuciji umetnosti. Postavlja vprašanje: kakšen je okvir skozi katerega nam je dovoljeno, in možno, dostopati do kulture? Kako je vzpostavljen, kdo ga vzpostavlja, in kako je ta okvir možno spreminjati in prečiti?

Dan spletnih založb

Z izdajo kompilacije podpiramo vsakoletno praznovanje spletnega založništva na 14. julij. Vsako leto spletne založbe na ta dan pripravijo prosto dostopne glasbene izdaje z namenom, da opozorijo na trenutno problematično stanje glasbenega založništva. Iniciativo za dan spletnih založb je podala čilska založba M.I.S.T., trenutno pa jo kurira The Seattle Star. Več o dnevu spletnih založb na http://netlabelday.org.

Sodelavke_ci

Tina Ivezić · grafično oblikovanje
Luka Prinčič · mastering
Nina Dragičević · spremna beseda
Katja Kosi · lektura
Maruša Hren · tisk in vezava
Luka T. Zagoričnik, Luka Prinčič · produkcija in promocija

produkcija Emanat
finančna podpora City of Ljubljana